تکنولوژی و فناوریموبایل

ال‌جی جی فلکس ٢؛ ستاره گوشی‌های خمیده

 

با به‌روز رسانی مدل فلکس گوشی ال‌جی، می‌توان گفت گوشی‌های خمیده همچون مدلی از گوشی‌های هوشمند سرپا ایستاده و بخشی از این بازار را در کنترل دارند.

به‌روز رسانی گوشی هوشمند فلکس ال‌جی را باید از این لحاظ که طراحی ظاهری و قابلیت سخت‌افزاری آن بهبود یافته است را برای ال‌جی یک موفقیت به شمار آورد. صفحه نمایش ال‌جی G Flex 2 به جای ٦ اینچ، ٥.٥ اینچی است که اندازه فبلت‌های معمول در بازار است و در ست گرفتن آن نسبت به یک گوشی با صفحه نمایش ٦ اینچی راحت‌تر است.

صفحه نمایش این کوشی فول اچ‌دی است و وضوح تصویری آن ١٩٢٠ در ١٠٨٠ است که یک درجه از گوشی‌های هوشمند پرچمدار سوپر فول اچ‌دی همچون ال‌جی جی ٣ پائین‌تر است، اما هنوز این وضوح تصویری برای یک گوشی در این اندازه بسیار بالاست.

طراحی قوسی

نکته برجسته این گوشی البته طراحی خمیده صفحه نمایش آن است. مدل نخست فلکس یکی شعاع ٧٠٠ میلی‌متری مستقیم داشت، اما در مدل فلکس ٢ انحنای صفحه نمایش با ظرافت و پیچیدگی بیشتری طراحی شده است. در حاشیه دو طرف صفحه نمایش این انحنا ٤٠٠ میلی‌متر است، در جلو ٧٠٠ میلی‌متر و در عقب ٦٥٠ میلی‌متر است. (بد نیست یادآوری کنم عدد کوچک‌تر در این اندازه‌گیری‌ها به معنی انحنای بیشتر خواهد بود) اما منافع داشتن و استفاده از یک گوشی هوشمند منحنی چیست؟ ال‌جی این مزایا را برای گوشی خمیده خود برشمرده است.

١- تابش خیره کننده کمتر

انعکاس نور توسط گوشی خمیده متفاوت از گوشی‌های معمولی است و یافتن نقطه‌ای که در آن، تابش کمتر دیده شود آسان‌تر است. در هنگام دیدن یک ویدیو از روی گوشی در این تفاوت آسان‌تر است. البته این تفاوت چندان زیاد نیست، اما به هر حال در یک اتاق کاملا روشن و یا خارج از منزل می‌توان جزیی تفاوت در این مورد بین این گوشی خمیده و گوشی تخت دید.

٢- صدای بسیار واضح‌تر در هنگام تماس تلفنی

انحنای گوشی، میکروفن گوشی را نزدیک‌تر به دهان شما قرار می‌دهد که موجب انتقال بهتر صدا در تماس‌های تلفنی می‌شود. البته با توجه به این‌که از بلوتوث و یا سیم و یا بلندگو بیشتر برای صحبت کردن استفاده می‌شود، و علاوه بر این چون شیوه دست گرفتن تلفن در افراد مختلف متفاوت است واقعا نمی‌توان روی این تغییر زیاد حساب کرد.

٣- تناسب بیشتر برای جیب

انحنای گوشی موجب می‌شود گوشی راحت‌تر در جیب عقب قرار بگیرد. خوب این ادعا درست است اما آیا واقعا این مساله برای کسی جز کیم کارداشیان! مهم است؟

٤- این انحنا گوشی را با حال می‌کند

طراحی ال‌جی‌ جی فلکس ٢ طراحی غیرمعمول دارد و همین طراحی و منحصر به فرد بودن موجب جذابیت گوشی و استثنایی شدن آن می‌شود.

این گوشی علاوه بر این موارد انعطاف خوبی دارد و در برابر خم شدن مقاومت بالایی دارد و آسیب نمی‌بیند. پشت این گوشی نیز هنگام خراش دیدین، قابلیت خود ترمیمی دارد و در عرض چند دقیقه خراش ایجاد شده در آن ترمیم می‌شود و البته با اندکی گرما این روند تسهیل می‌شود.

پشتی گوشی همچنین قابل برداشتن است و همین به شما امکان می‌دهد کارت حافظه میکرو اس‌دی به گوشی اضافه کنید. دکمه روشن و خاموش و کم و زیاد کردن صدا هم پشت گوشی قرار دارد. دوربین عقبی گوشی ١٣ مگاپیکسلی است که با یک لرزش گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری با فلاش دو تایی تجهیز شده است که از جمله به عکس‌های گرفته شده در محیط‌های کم نور، کیفیت نوری بهتری می‌دهد.

صفحه نمایش این مدل از فن‌آوری بهره می‌برد و توسط یک شیشه ساخته ال‌جی محافظت می‌شود که به گفته این شرکت تا ۲۰ درصد نسبت به گوریلا گلس ۳ مقاوم‌تر است. این گوشی مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. بدین معنا که طی ۴۰ دقیقه، ۵۰ درصد اول آن شارژ می‌شود.

سیستم عامل این گوشی لالی‌پاپ یا اندروید ٥ است و پردازنده آن هم، اسنپ‌دراگن کوالکام ٨١٠ است. اما این گوشی زیبا علی‌رغم بهره بردن از پردازنده هشت هسته‌ای ٦٤ بیتی به نحو عجیبی عملکرد آهسته‌ای در هنگام روشن شدن دارد و دست‌کم ٢٠ ثانیه طول می‌کشد تا گوشی که تازه روشن شده است، کامل بالا بیاید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا