تکنولوژی و فناوریموبایل

اکسپریا Z4 سونی در ژاپن ثبت شد

اکسپریا زد ۳

امروز اسنادی از بخش سونی موبایل بدست آمده که نشان می‌دهد گوشی هوشمند اکسپریا Z4 در کمیته‌ی تحقیقات رادیویی ژاپن به ثبت رسیده است.

در این اسناد مشخصات فنی اکسپریا زد ۴ سونی فاش نشده است اما از نظر ارتباطات رادیویی می‌دانیم که این گوشی از بلوتوث کلاس ۱، امکان ارتباط VoLTE (صدا بر روی بستر LTE)، وای-فای 802.11b/g/n و NFC و GPS پشتیبانی می‌کند.

انتظار داریم اکسپریا زد ۴ در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون رونمایی شود. احتمالا این گوشی به پردازنده‌ی جدیدتر، صفحه‌نمایش درخشان‌تر و باتری قوی‌تر مجهز خواهد شد. شایعات به ماژول دوربین جدیدتر اشاره دارند. سونی جزو مهم‌ترین تولیدکنندگان سنسور دوربین در دنیا است که اکثر گوشی‌های هوشمند دنیا نیز از سنسورهای ساخت این شرکت در محصولات خود بهره می‌برند. حال سونی قصد دارد از یک ماژول قدرتمند در محصول جدید خود استفاده کند.

پیش از این شایعه شده بود که سونی از صفحه نمایش ۵.۲ اینچ، دوربین ۱۶ مگاپیکسل در پشت و دوربین ۲ مگاپیکسل در جلوی اکسپریا زد ۴ بهره خواهد برد. پردازنده‌ی این گوشی نیز Snapdragon 810 خواهد بود. شکی در این نیست که سونی اندروید آبنبات چوبی را در اکسپریا زد ۴ به کار خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که رابط کاربری اختصاصی این شرکت دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر.

اکسپریا زد ۴ برای رقابت با گلکسی اس ۶ و پس از آن ال‌جی جی ۴ روانه‌ی بازار خواهد شد و باید دید سونی در مقابل رقبای خود چطور ظاهر می‌شود.

 

منبع: landroidheadlines.com/2015/01/sony-xperia-z4-looks-though-certified-release-japan.htm

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا