آموزش کامپیوترویندوز

این برنامه کمک می‌کند منشاء مشکلات سیستم را شناسایی کنید

آیا می‌توانید تشخیص دهید از میان برنامه‌ها و نرم افزار‌ها کدام یک، فایل یا فولدر باز دارد؟ این به شما کمک می‌کند تا نسبت به مشکلات سیستم خود دید بهتری داشته باشد.

اگر بتوانید بفهمید کدام برنامه هنوز فایل یا دایرکتوری باز و فعال دارد، به شما کمک می‌کند بدانید چه برنامه‌ای در حال انجام چه کاری است و چرا سیستم شما کند کار می‌کند.

یکی از بهترین ابزار‌ها برای تشخیص این کار، نرم افزار Process Explorer است. ابزار رایگانی که محصول مایکروسافت است.

این برنامه دو پنجره دارد. پنجره بالایی همیشه لیستی از پروسه‌های فعال در حال حاضر را نشان می‌دهد در حالیکه وضعیت پنجره پایینی بستگی به حالت برنامه Process Explorer دارد.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا مشکلات ناشی از برنامه‌های DLL را ردیابی کنید و نسبت به ویندوز و نحوه عملکرد آن و اپلیکیشن‌هایش دید پیدا کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چه تعداد برنامه در بک گراند در حال فعالیت هستند می‌توانید از طریق این برنامه بفهمید. همچنین اگر می‌خواهید بفهمید منشا برخی مشکلات مانند برنامه‌های تبلیغاتی چیست، از طریق این برنامه می‌توانید متوجه شوید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا