تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

باز هم زاکربرگ، باز هم مسنجر فیس‌بوک

 

بار دیگر مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان با جاه طلبی‌های تمام نشدنی‌اش می‌خواهد گام بلند دیگری برای اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک بردارد.

فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد دست شرکت‌های دیگر را در اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک در کنفرانس F8 در سانفرانسیسکو باز بگذارد.

این شبکه اجتماعی می‌خواهد این فرصت را در اختیار ۲۰ شرکت دیگر قرار دهد که به هنگام تغییر و تحولات آتی، اپلیکیشن‌های آنان در ارتباط و مطابق با مسنجر فیس‌بوک کار کند.

هنوز مشخص نیست دقیقا این همکاری با کدام شرکت‌ها خواهد بود یا تغییر و تحولات آتی به چه صورتی شکل می‌گیرد اما فیس‌بوک این اعلامیه را به طور علنی منتشر کرده است.

فیس‌بوک اپلیکیشن مسنجر را به طور جداگانه در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرد اما از چند ماه پیش استفاده از آن را برای دارندگان گوشی‌های هوشمند اجباری نمود. این کار فیس‌بوک، بسیاری از کاربران را ناراحت کرد اما همچنان کسی نتوانست علیه فیس‌بوک و تصمیماتش کاری از پیش ببرد.

از آن روز تا کنون فیس‌بوک در تلاش است تا ویژگی‌های مسنجر را افزایش داده و بتواند به آن پروبال بدهد. اخیرا نیز ویژگی پرداخت پول از طریق این اپلیکیشن را به آن اضافه نمود.

اما حالا گام مهم دیگری برداشته می‌شود و وقتی قرار است شرکت‌های دیگر نیز در این پروژه سهیم شوند، مسنجر فیس‌بوک تبدیل به یک پلتفرم مستقل می‌شود نه یک زایده اضافی روی اپلیکیشن فیس‌بوک. انگیزه این شرکت از انجام این کار مشخص نیست اما موفقیت اپلیکیشن‌هایی مانند WeChat و Line در آسیای شرقی در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است.

باید منتظر بود و دید خواب جدید مارک زاکربرگ، میلیاردر جوان دنیای تکنولوژی، چیست و کاربران حالا با کدام ساز جدید او باید برقصند.

 

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا