امنیت دیجیتالتکنولوژی و فناوریموبایل

نتایج تست گیگ بنچ و انتوتو بر روی آیفون 8 پلاس بعد از پچ Spectre و Meltdown

پس از آنکه مشخص شده پردازنده های اینتل دارای یک حفره امنیتی ناشی از نقض در طراحی حافظه هستند. شرکت های اپل، مایکروسافت، بنیاد توسعه لینوکس شروع به ارائه پچ امنیتی برای محصولات خود کرده اند. همچنین اینتل هم یک پچ برای برطرف سازی حفره های امنیتی Spectre و Meltdown ارائه کرده است. در همان ابتدای کار کارشناسان امنیتی هشدار داده اند. که این برطرف سازی امنیتی می تواند منجر به کاهش کارایی و عملکرد سیستم گردد.

در یک آزمایش بر روی گوشی های آیفون 8 و آیفون 7 تا نتیجه به روز رسانی IOS بر سرعت و عملکرد این دو پرچمدار مشخص شود.

نتایج تست انتوتو (AnTuTu) بر روی آیفون 8 پلاس قبل و بعد از اجرای پچ Spectre و Meltdown

نتایج تست گیگ بنچ (Geekbench) بر روی آیفون 8 پلاس قبل و بعد از اجرای پچ Spectre و Meltdown

ابتدا یک گوشی آیفون 8 پلاس که سیستم عامل iOS 11.1.2  بر روی آن نصب بود مورد تست گیگ بنچ و انتوتو قرار گرفت. قبل از آنکه پچ اجرا شود. سپس این دو گوشی را به سیستم عامل iOS 11.2.2 ارتقا داده شد. و دوباره مورد تست گیگ بنچ و انتوتو قرار گرفت. که در تصاویر بالا نتایج عملکرد آیفون 8 قبل از پچ و بعد از پچ را مشاهده می کنید.

آن طور که نتایج تست گیک بنچ و انتوتو نشان می دهد عملکرد پردازنده نسبت به قبل از پچ کمی کاهش یافته است. از آنجا که دو روزنه امنیتی Spectre و Meltdown هر دو از روزنه CPU بهره می برند به نظر نمی رسد که تاثیر آن چنانی بر روی رم گوشی داشته باشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا