تکنولوژی و فناوریموبایل

تصاویر و مشخصات Sony Xperia XZ2 پیش از معرفی رسمی منتشر شد!

در حالی که قرار است سونی از دو پرچمدار جدید خود یعنی Sony Xperia XZ2 و Sony Xperia XZ2 Compact در روز دوشنبه رونمایی کند. اخیرا تصویری از این گوشی و مشخصات آن توسط ایوان بلس ( @evleaks ) افشاگر معروف در توییتر منتشر شده است.

آن طور که در تصاویر مشخص است Sony Xperia XZ2 نسبت به همتای خود یعنی XZ2 Compact بزرگتر خواهد بود. و دارای صفحه نمایش 5.7 اینچ با وضوح تصویر +1080p خواهد بود. در حالی که اکسپریا ایکس زد کامپکت با صفحه نمایش 5 اینچ عرضه می شوند.

اکسپریا ایکس زد 2 جز نخستین گوشی های هست که با پردازنده اسنپ دراگون 845 کوالکام به بازار می آید. همان پردازنده ای که در پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به کار خواهد رفت.

سایر تغییراتی که نسبت به مدل سال گذشته یعنی Sony Xperia XZ1 در این گوشی ها ایجاد شده انتقال سنسور اثر انگشت به پشت گوشی و از بین برده جک صوتی 3.5 میلی متری است. بخاطر کاهش حاشیه بالای صفحه نمایش لوگوی سونی به قسمت پایین انتقال داده شده است. و به لطف استفاده از شیشه 2.5 بعدی، انحنایی روی صفحه‌نمایش به‌وجود آمده است.

باتری هر دو گوشی XZ2 و Compact ارتقا یافته است.و مدل ایکس زد 2 کامپکت باتری 2870 میلی آمپری در نظر گرفته شده. و از آنجا که اکپسریا ایکس زد 2 از لحاظ ابعادو صفحه نمایش بزرگتر هست. برای آن باتری قویتر 3180 میلی آمپر در نظر گرفته شده است.

در پنل پشتی، سنسور 19 مگاپیکسلی جای خواهد گرفت که دهانه لنزی F1.8 دارد و می‌تواند ویدیوهای 4K HDR به ثبت برساند؛ قابلیت فیلم‌برداری فوق‌العاده آهسته با نرخ 960 فریم برثانیه و رزولوشن 1080p Full HD نیز به کمک این گوشی امکان‌پذیر خواهد بود. برای مقایسه، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ به ترتیب دوربین تکی 12 مگاپیکسلی با F1.5 و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با F1.5 و F2.4 دارند؛ هر دو مدل تنها می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p HD ثبت کنند.

اینجا این دو گوشی از هم متفاوت می شوند چرا که پنل پشتی شیشه ای Sony Xperia XZ2 به احتمال زیاد برای شارژر وایرلس ساخته شده است. تکنولوژی که تاکنون سونی در گوشی های خود به کار نبرده است. اما برای رقابت با دیگر پرچمداران موبایل به احتمال زیاد در گوشی جدید خود از آن بهره ببرد.

بر عکس گوشی سونی اکسپریا XZ2 Compact با بدنه پلاستکی به ما می گوید که خبری از شارژر وایرلس برای این گوشی نیست.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا