تکنولوژی و فناوری

جایزه 300 هزار دلاری برای هک تلگرام

روزگاری هکرها مخفیانه کار می کردند. اما امروز درآمد بالایی از هک کردن کسب می کند. آنها با پیدا کردن حفره های امنیتی نرم افزار افزارها, سایت ها درآمدهای کلانی به دست می آورند. تلگرام هم جهت پیدا کردن حفره های امنیتی سایت خود برای هک آن جایزه تعیین کرده است.

وب‌سایت رسمی تلگرام آگهی جدیدی برای رقابت هکرها منتشر کرده است. به گفته این وب‌سایت اوایل امسال رقابتی برای شکستن رمزگذاری اپلیکیشن تلگرام به راه افتاده بود که بی‌نتیجه پایان یافت. اما تلگرام باز هم رقابت را تمدید کرده و این‌بار جایزه بزرگ‌تری تعیین کرده است. میزان جایزه شکستن قفل این اپلیکیشن ۳۰۰ هزار دلار اعلام شده است. در صورتی که کاربری بتواند از کد تلگرام رمزگشایی کند، به چندین امکان بسیار بزرگ دسترسی خواهد یافت. شرکت‌کنندگان می‌توانند ترافیک این اپلیکیشن را رصد کنند و حتی به صورت سرور تلگرام عمل کرده و به آن حمله کنند.

کاربران در این مسابقه می‌توانند نقش یک نهاد مخرب که هم کنترل ارتباطات و هم سرورهای تلگرام را دارد ایفا کنند. برای شروع کار هکرها باید چت خصوصی نیک و پال را در نظر بگیرند و هدف آن‌ها دستیابی به محتوای چت و فرستادن آن به کدنویس‌های تلگرام باشد. کسانی که موفق به شکستن قفل تلگرام می‌شوند باید کل متن پیام را به صورت خصوصی به سازندگان آن ارسال کنند. این رقابت تا ماه فوریه سال ۲۰۱۶ پابرجاست.

اخبار منتشر شده در وب‌سایت تلگرام در حالی است که پیش از این اخبار ضد و نقیضی از میزبانی تعدادی از سرورهای این اپلیکیشن در ایران منتشر شده بود. رقابت اعلام شده در سایت رسمی تلگرام نشان‌گر آن است که بسیاری از شایعات مطرح شده در این‌باره کذب بوده و حقیقت نداشته‌اند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا