آموزش کامپیوتراینترنتتکنولوژی و فناوری

جلوگیری از هک شدن مودم wifi اینترنت خانگی

یکی از مشکلات اینترنت پرسرعت وای فای و مودم های وایرلس دار, سرقت اینترنت از آنهاست. افرادی به اصطلاح هکر با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود به راحتی رمز مودم بی سیم شما را پیدا می کنند. و به مودم کانکت می شوند. در نتیجه اینترنت شما را مصرف می کنند. کاربران زیادی از این پدیده زشت اجتماعی گلایه مند هستند. ترافیک اینترنت آنها توسط دزدان اینترنت به راحتی مصرف می شود. بدون آنکه بدانند چه کسی هست. حتی بعضی مجبور می شوند. کلا وای فای خود را خاموش کنند.

اما در واقع هیچکدام از این افراد هکر نیست بلکه سهل انگاری خود شماست که بخاطر عدم نصب تنظیمات امنیتی قوی بر روی مودم زمینه سو استفاده از آن را فراهم کرده اید.
در این مقاله با ای اس دانلود همراه باشید.
تا شما را با نحوه رمزگذاری قوی بر روی وای فای و از هک شدن مودم wifi خود جلوگیری کنید.

با انجام تنظیمات زیر بر روی مودم وایرلس از مارک های مختلف دیگر نگران هک وای فای اینترنت خود نباشید.

مرحله1: ابتدا داخل مرورگر خود آی پی تنظیمات مودم  را وارد کنید. معمولا 192.168.1.1 می باشد. البته بستگی به اینترنت شما دارد.

سپس از شما یوزر و پسورد می خواهد که معمولا هر دو admin  می باشد.

مرحله2: پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نماید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه های که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس مشاهدMAC ای پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

hack wifi

مرحله3: هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لب تاپ خود را کپی کردید از منو تنضیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.

مرحله 4: در همین صفحه قسمت Authentication type رو بر روی WPA2-PSK قرار دهید.
unhack wifi modem (2)

مرحله4: در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

unhack wifi modem (1)

مرحله5: در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC ای پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.

اگر مفید بود به دوستان خود معرفی کنید..

ما در کانال تلگرام دنبا کنید

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا