تحقیق و مقاله

رده بندی پرجمعیت ترین کشورهای جهان

داشتن جمعیت و نیروی انسانی یکی از ارکان قدرت یک کشور می باشد. در گذشته بخاطر مسائل امنیتی و جنگی داشتن لشکریان زیاد و نیرومند تا حدود پیروزی را قطعی می کرد. امروزه شرایط به کلی تغییر کرده است. اما داشتن جمعیت زیاد همیشه باعث پیشرفت و افزایش قدرت یک کشور نمی شود. بعضی از کشورها مثل هند, چین, اندونزی, پاکستان که از جمعیت بالایی برخوردارند. با مشکلات جمعیتی و کمبود امکانات, شرایط کار و .. روبرو هستند. و همین جمعیت زیاد باعث ایجاد مشکلات وعقب ماندگی قشر وسیعی از این جوامع شده است.

یک کشور پرجمعیت چنانچه نتواند کار و امکانات لازم متناسب با جمعیتش ایجاد کند. و رفاء آنها را تامین کند. در نهایت همین جمعیت جوان باعث عقب ماندگی آن کشور خواهد شد. نمونه آن کشورهای هندوستان, پاکستان, و نیجریه می باشد. که هنوز نتوانسته اند برای این همه جمعیت رفاء اندک فراهم کند. و همین جمعیت زیاد باعث مشکلات دیگر برای آنها شده است. نرخ رشد جمعیت باید متناسب با نرخ رشد اقتصادی باشد.

Population growth

آمار پرجمعیت ترین کشورهای جهان را برای شما تهیه کردیم. و کشور ایران در رده هیجدهم جهان قرار دارد. که با توجه به مساحت آن از استاندارد جمعیتی برخوردار است.

total-population-countries

منبع: globalfirepower.com

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا