تکنولوژی و فناوریعلمی و پزشکی

سلول‌هایی که می‌توانند در آینده شما را نجات دهند!

سلول‌های بنیادی نوزادتان را در بانک قرار دهید؛ این کار امکان نجات زندگی را برایش فراهم می‌کند! با جمع‌آوری و ذخیره‌سازی خون موجود در بند ناف در هنگام تولد فرزندتان فرصتی طلایی را برای کمک به خانواده فراهم کنید چرا که خون موجود در بند ناف، سلول‌های بنیادی را در خود جای داده و این سلول‌ها می‌توانند روزی زندگی فرزندتان و یا یکی از اعضای خانواده را نجات دهند. برخلاف سلول‌های جنینی، سلول‌های خونی بند ناف حاوی سلول‌های جنینی تخریب شده نیستند. برداشت سلول‌های بنیادی از خون نافی هیچ‌گونه خطری برای مادر و نوزاد در پی نخواهد داشت.

سلول های بنیادی

چرا سلول‌های بنیادی را شگفت‌آور و متحیر‌کننده به حساب می‌آوریم؟

سلول‌های بنیادی بسیار قدرتمند هستند چرا که به طور متحیر کننده‌ای قادرند به درون انواع سلول‌های دیگر بدن همانند سلول‌های خونی و یا استخوانی منتقل شوند و درون آن سلول‌ها رشد کنند. تحقیقات برای شکافتن سلول‌های بنیادی یکی از مهم‌ترین مطالعات در تاریخ علم پزشکی می‌باشد و می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای مبارزه با بیماری‌های غیر قابل درمان استفاده کرد. فهرست بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از سلول‌های بنیادی آنها را درمان کرد، روز به روز در حال افزایش است. بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان خون، امراض مربوط به دستگاه عصبی-مغزی و آسیب‌های ناشی از سکته‌ها را می‌توان با کمک این سلول بنیادی معالجه و یا از آنها پیشگیری کرد.

بیمارانی که پیوند اعضا در آنها صورت گرفته است، هنگام تزریق سلول‌های بنیادی شانس بیشتری برای بهبودی دارند.

دانشمندان از پیشرفت‌های انجام گرفته در زمینه دانش پزشکی احیاء کننده که به ترمیم بدن با سلول‌های بنیادی خود بیمار کمک می‌کند، بسیار خرسند و راضی هستند. هنگامی که این پیشرفت‌ها جنبه واقعی به خود بگیرند، والدینی که خون نافی نوزادان خود را از قبل ذخیره باشند، آینده بهتری را برای فرزندان خود رقم زده‌اند.

عمل جمع‌آوری چگونه صورت می گیرد؟

چند ماه قبل از عمل زایمان، والدین می‌توانند با یک بانک خون نافی تماس داشته باشند و بانک برای آنها یک بسته جمع‌آوری خون نافی ارسال می‌کند. همچنین بانک دستورالعمل جمع‌آوری خون نافی را برای پزشکانی که بارداری را تحت نظر دارند، می‌فرستد. بعد از تولد نوزاد، هنگامی که بند ناف برش داده می‌شود، خونی که در بند ناف و جفت باقی ماند درون کیسه‌های ذخیره‌سازی نگهداری می‌شود. این عملیات می‌تواند در هنگام سزارین هم انجام بگیرد. یک روز یا چند روز بعد، خون جمع‌آوری شده به‌وسیله پیک‌های پزشکی به بانک ارسال می‌شوند و سلول‌های بنیادی جداسازی و فریز می‌شوند تا هنگام نیاز از آنها استفاده شود.

سلول های بنیادی

انتخاب بانک مناسب

تصمیم‌گیری برای در بانک قرار دادن خون نافی یک تصمیم بزرگ بوده و نیاز به انجام تحقیقات دارد. چند فاکتور برای تسهیل در ذخیره‌سازی وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

  • آیا شرکت مربوطه سلول‌های بنیادی را در بانک خودشان ذخیره‌سازی می‌کنند و یا این سلول‌ها را در بانک شرکت دیگری ذخیره‌سازی می‌کنند؟
  • آیا شرکت مورد نظر از سلول‌های بنیادی نمونه‌گیری می‌کند؟ تعجب‌آور است که بسیاری از شرکت‌های ذخیره‌سازی از خون نافی شما نمونه‌گیری نمی‌کنند؛ ثبت خون به همراه نشانه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • آیا بانک مورد نظر خصوصی است یا عمومی؟

بانک‌های عمومی: خون نافی از اهدا کننده‌های بی‌نام برای کمک به افراد بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانک‌های خصوصی یا خانوادگی: نوزادی که خون نافی وی در بانک قرار گرفته است ممکن است برای خود و یا یکی از اعضای نزدیک خانواده (معمولاً خواهر و یا برادر) مورد استفاده قرار گیرد.

در بانک قرار دادن خون نافی راهی مطمئن و منطقی برای در اختیار داشتن این سلول‌های زندگی‌بخش می‌باشد که در موقع نیاز برای کودک و یا خانوادیـتان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این کار سلامت کودک و اعضای خانوادیتان را بیمه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا