تکنولوژی و فناوری

فهرست جستجوهای گوگل شما: از روز اول تا امروز

اکثر کاربران اینترنت برای جست جو از گوگل استفاده می کنند. و اکثر آنها با امکانات پیشرفته گوگل آشنایی ندارد. فقط کاربران حرفه ای از امکان پیشرفته گوگل استفاده می کنند.

برای ما که یادمان نمی‌آید نیم ساعت پیش در گوگل چه عبارتی را جستجو کرده‌ایم احتمالا خیلی جسارت و شجاعت می‌خواهد که همه جستجوهایمان را از اولین روزی که از این سرویس جستجو استفاده کرده‌ایم یک‌جا ببینیم. اما غیر از مواقعی که از مرورگرتان در حالت "incognito" استفاده کرده‌اید گوگل همه جتسجوهای شما را دارد.

حالا این غول جستجو کار جالبی کرده است. کاربران می‌توانند فهرست جستجوهای خود را دانلود کنند. البته این فهرست صد در صد جامع نیست وتنها جستجوهایی را که وقتی در حساب کاربری گوگل یا جی‌میل "sign in" بوده‌اید نشان می‌دهد اما هر دستگاهی هر آنچه که با آن حساب‌های کاربری سرچ کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد.

البته فایل دانلود شده به فرمت جی‌سِن  *(JSON) است که خیلی هم کاربر-دوست نیست اما اگر قصد دانلود کردن تاریخ جستجوهایتان را ندارید( توصیه توانا تک هم دانلود نکردن این جستجوهاست**) سر زدن به این بخش از سایت گوگل و نگاه به لیست جستجوهای چند روز گذشته هم لذت‌بخش است و هم آموزنده.

*(به انگلیسی: JSON) مخفف JavaScript Object Notation (نشانه‌گذاری شیء جاوااسکریپت)، یک استاندارد باز متنیِ سبک برای انتقال داده‌ها است.


**اخطار: چرا ای اس دانلود توصیه می‌کند این کار را نکنید!‌ این جستجوها حساس و بسیار شخصی هستند و اطلاعات زیادی را درباره شما افشا می‌کنند از علایق سیاسی یا گرایش جنسی گرفته تا فعالیت‌های روزانه. گوگل امکان دسترسی به این اطلاعات را به جز کاربر به کسی نمی‌دهد و به خوبی از آن محافظت می‌کند اما شما با دانلود کردن، آن را در معرض ربوده شدن و سوءاستفاده قرار می‌دهید. اگر همچنان قصد دانلود کردن اطلاعات مربوط به جستجوهای گوگل را دارید. این شما و این هم راهنمای کار .

منبع با تلخیص از: واشنگتن پست

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا