تکنولوژی و فناوری

مخترع ایمیل درگذشت

روزانه میلیون ها ایمیل در سراسر جهان ارسال و دریافت می شود. اما کمتر کسی به این فکر می کند. که مخترع ایمیل کیست؟ افرادی که خدمت بزرگی به بشریت کردند.

ری تاملیسون، مخترع ایمیل روز گذشته فوت کرد. تاملیسون، برنامه‌نویس و پیشنهاد دهنده علامت @ بود که در سن ۷۴ سالگی به علت سکته قلبی درگذشت.
تاملیسون اولین ایمیل را در سال ۱۹۷۱ میلادی ارسال کرد. او آن زمان کارمند شرکت بولت، برانک و نیومن در بوستون بود. این کمپانی نقش بسیار مهمی در ساخت اولین نسخه اینترنت یعنی ARPANET داشت. او یکی از برنامه‌نویسانی بود که مشکلات پیش‌ آمده ARPANET را بررسی و حل می‌کرد.
پیش از ری تاملیسون برنامه‌نویسان دیگر هم تلاش کرده بودند تا سیستمی برای ارسال و دریافت پیام بسازند و نسخه‌های اولیه‌ای نیز به بازار آمده بود که امکان اشتراک‌گذاری پیام را بین کاربران کامپیوتر فراهم می‌کرد. اما تاملیسون فرمان SNDMSG را ساخت که برخلاف نسخه‌های پیشین SNDMSG ایمیل‌هایی را ارسال می‌کرد که افراد دیگر می‌توانستند دریافت کنند. همین موضوع اولین شبکه برنامه‌های پیام رسانی را ایجاد کرد.
تاملیسون همچنین برای اولین بار از علامت @ استفاده کرد که نام کاربر را از میزبان ایمیل جدا می‌کرد. اتفاقی که @ را از پرده بیرون آورد و تبدیل به آیکونی جهانی کرد. این علامت تا پیش از آن استفاده چندانی نداشت و تنها در صفحه کیبورد قرار گرفته بود. در حال حاضر آرشیوی از اولین ایمیل ارسالی در دسترس نیست. تاملیسون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹ گفت که ایمیل‌ها تنها رشته پیام‌هایی ساده بودند و اولین ایمیل فراموش شده است.

اما واقعیت این است که یادگار مخترع آن از ذهن ما کاربران امروزی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا