تکنولوژی و فناوری

معرفی اولین گوشی هوشمند کاملا خمیده ومنعطف سامسونگ از سال آینده

 با معرفی گلکسی نوت اج و گلکسی اس 6 اج به خوبی می‌دانیم که کمپانی کره‌ای به نمایشگر‌های خمیده علاقه زیادی دارد. شایعه شده سامسونگ در سال ۲۰۱۶ گوشی هوشمندی کاملا منعطف و قابل خم شدن معرفی خواهد کرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۴ گزارش شد که سامسونگ اولین نمایشگر کاملا منعطف خود را در CES و در مکانی دور از چشم بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته بود. حتی IHS اخیرا خبر از معرفی تبلت‌هایی با نمایشگر کاملا منعطف از جانب سامسونگ و آن هم تا پایان سال ۲۰۱۵ داده بود.

ظاهرا سامسونگ با تلاش زیاد روی تکنولوژی نمایشگر‌های خمیده در حال کار است و اگر بتواند مقدمه‌ی ورود این تکنولوژی را فراهم کند، تا سال ۲۰۱۶ اولین محصولات کاملا منعطف و تاشو را خواهیم دید.

foldable-display

اما تازه‌ترین گزارش پیرامون بلند پروازی‌های سامسونگ در بحث نمایشگر از جانب Business Korea به گوش می‌خورد؛ در گزارش این رسانه آمده: «معتقدیم این صنعت {تولید نمایشگر‌های سامسونگ} از سال ۲۰۱۶ توان تجاری سازی شدن پیدا خواهد کرد.» این گفته می‌تواند به این معنی باشد که سامسونگ در انتظار تکمیل فرآیند تولید اینگونه نمایشگر‌ها و سپس عرضه آن‌ها به بازار است.

سامسونگ برای استفاده از نمایشگر‌های تاشو و کاملا خمیده در دستگاه‌های موبایل چالش‌های زیادی پیش رو دارد که باید یک به یک از پس آن‌ها برآید تا روند تجاری سازی و ساخت دستگاه‌های هوشمند جذاب بر پایه صفحه نمایش خمیده تکمیل شود. اگر این گزارش‌ها معتبر باشند، سامسونگ در پی سرمایه گذاری روی این تکنولوژی است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا