تکنولوژی و فناوری

مایکروسافت ویندوز ١٠ به ایکس‌باکس Live مجهز می کند

Microsoft launches Xbox Live SDK for Windows 10 -به نظر می رسد که شرکت مایکروسافت برای تبلیغات بیشتر و توسعه ایکس باکس Live قصد دارد آن را بر روی ویندوز 10 عرضه کند. ویندوز 10 جدیدترین ورژن سیستم عامل مایکروسافت است.
مایکروسافت اعلام کرده است کیت توسعه ایکس باکس Live SDK را در برای توسعه بازی‌ها در اختیار شرکت‌های همکار قرار داده است و به زودی آن را برای ویندوز ١٠عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت در شرایطی که بازار رقابت کنسول‌های بازی بیش از پیش گرم شده است، اعلام کرد چنان‌که پیشتر تعهد کرده بود ایکس‌باکس Live را به ویندوز ١٠ بیاورد اکنون گامی دیگر در این مسیر برداشته است. بنا بر اعلام این شرکت، ایکس‌باکس Live SDK اکنون در اختیار همکاران موفق مایکروسافت است تا بازی‌های آن را توسعه دهند.

مایکروسافت اضافه کرده است که در پی این مرحله، این برنامه در اختیار طیف وسیعی از توسعه دهنده‌گان اپلیکیشن‌ها قرار خواهد گرفت تا برنامه‌های بیشتری برای آن بنویسند. این SDK به گفته مایکروسافت دسترسی به بیشتر سرویس‌های ایکس‌باکس Live را که در سرویس ایکس‌باکس وان وجود دارند، با به اشتراک گذاری مجموعه‌ای از API و ادغام آن‌ها با فروشگاه اپلیکیشن ویندوز را برای راهم آورده است.

مایکروسافت همچنین نوشته است ما متعهد هستیم تا ایکس‌باکسLive را در دسترس، تمام طراحان اپلیکیشن فارغ از اندازه آن‌ها قرار دهیم، به همین دلیل است که مایکروسافت لایه جدیدی به ایکس‌باکس زنده افزوده است و به شکلی طراحی شده است که به توسعه دهنده‌گان کمک می‌کند با جامعه بازدید کننده‌گان تعامل داشته باشند.

علاوه بر ارائه این کیت نرم افزاری، مایکروسافت در حال توسعه برنامه ID@Xbox خود نیز هست. این برنامه بیشتر در تلاش جذب توسعه دهنده‌گان مستقل برای تولید بازی های کنسولی است،  مایکروسافت در نظر دارد این برنامه قصد دارد تا آن را به ویندوز ۱۰ گسترش دهد.

توسعه دهندگان مستقل از این به بعد می‌توانند علاوه بر نوشتن بازی برای پلت‌فورم های پی سی و اکس باکس وان، برای گوشی جدید هولو لنز جدید مایکروسافت هم اقدام به ساخت بازی کنند.»

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا