آموزش کامپیوترویندوز

یک ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10 – ترفند ویندوز 10 – آموزش ویندوز 10 – آموزش افزایش سرعت ویندوز 10

ویندوز 10 آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت برای پی سی و موبایل است. که اگر کاربر آن هستید. حتما با قابلیت ها و امکانات آن آشنایی دارید. اگر هم از کابران ویندوز 10 نیستید بدانید که دیر یا زود باید به ویندوز 10 مهاجرت کنید. زیرا ویندوز 10 با دیگر نسخه مثل ویندوز ویستا, 7 و ویندوز  فرق اساسی دارد. آن هم بخاطر اینکه آخرین ویندوز خواهد. و همین ویندوز دائما آپدیت خواهد شد. و دیگر ویندوز دیگری مثلا ویندوز 12 یا ویندوز 11 درکار نخواهد بود. شرکت های نرم افزاری در حال آپدیت و ست کردن برنامه های خود با windows 10 هستند.

یکی از ایراداتی که به هر سیستم عامل از جمله ویندوز 10 می توان گرفت. فعال بودن برنامه های پیش فرض هنگام بالا آمدن ویندوز است. شاید بعضی از برنامه ها مثل آنتی ویروس لود همزمان آن با ویندوز ضروری باشد. اما بعضی از نرم افزار غیر ضروری که در پس زمینه ویندوز به صورت پیش خودکار شروع به کار می کنند. باعث کندی سرعت ویندوز می شوند. و با درگیر کردن سخت افزار سیستم سرعت آن را بیش از حد کاهش می دهند. اگر کاربر زرنگی باشید. با این ترفند جلوی کندی سرعت ویندوز را بگیرید. و همیشه یک ویندوز سریع و سرحال داشته باشید. با ای اس دانلود همراه باشید.

speed up windows 10

ابتدا باید برنامه هایی که باعث افت سرعت ویندوز هستند را متوقف کنید. برای متوقف کردن برنامه‌های پس‌زمینه، کافی است کلید‌های ترکیبی Ctrl-Shift-Esc را بزنید تا وارد بخش منوی Task Manager شوید، در این پنجره، تب Startup را انتخاب کنید. اکنون شما لیست کلیه برنامه‌هایی که هنگام راه‌اندازی ویندوز به صورت خودکار اجرا می‌شوند را می‌بینید، این لیست نام تک تک برنامه‌ها به همراه میزان اثر آن‌ها در هنگام راه‌اندازی سیستم برای شما نمایش داده می‌شود. بخش Startup impact دقیقا به شما می‌گوید اجرای برنامه موردنظر در راه‌اندازی دستگاه، چه اثری روی سیستم شما دارد. شما از طریق این ستون می‌توانید متوجه اثر تک تک برنامه‌ها در هنگام راه‌اندازی سیستم بر روی سیستم خود شوید. خوب حال به سراغ برنامه‌هایی می‌رویم که وضعیت آنها در این ستون High است و جز برنامه‌های مورد استفاده ما نیستند، شروع به متوقف کردن اجرای آنها در پس‌زمینه می‌کنیم.

%image_alt%

برای متوقف کردن برنامه‌ها در پس‌زمینه، بر روی برنامه مورد نظر راست کلید می‌کنیم و گزینه گزینه Disable را انتخاب می‌کنیم. با انجام این کار پس از راه‌اندازی ویندوز این برنامه به صورت خودکار اجرا نخواهد شد و برای اجرای آن باید آن برنامه را به صورت دستی اجرا کنید.

%image_alt%

%image_alt%

اگر شما در خصوص برنامه‌ای که می‌خواهید اجرای آن را متوقف کنید، نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید گزینه Properties را انتخاب نمایید و اطلاعات اضافه‌تری چون میزان اشغال حافظه رم، محل نصب برنامه و .. را مشاهده نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات اضافه‌تر می‌توانید گزینه Search online را انتخاب کنید و توسط موتور جستجوی بینگ به اطلاعات آنلاین بیشتری دسترسی پیدا کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا