تکنولوژی و فناوریموبایل

۱۰ اپلیکیشن پرکاربر در سال ۲۰۱۵

سال 2015 به پایان رسیده است. هر ساله در آخر سال گزارش‌هایی مختلفی از منابع مختلف مبنی بر اپلیکیشن‌های پرطرفدار منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها اپلیکیشن‌های پرطرفدار به همراه میزان رشد آنها نسبت به سال گذشته بیان می‌شود.  Nielsen طبق هر سال لیست اپلیکیشن‌های پرطرفدار را در سالی که در روز‌های آخر آن هستیم منتشر کرد. این گزارش براساس کاربران تلفن های هوشمند در ایالات متحده آمریکا گرد‌آوری شده است، و این گزارش مربوط به اپلیکیشن‌های پرکاربر در کلیه پلتفرم‌ها چون اندروید، ویندوزفون، بلک بری، iOS و سایر پلتفرم‌ها است.

اولین و پرکاربرترین اپلیکیشن، فیس‌بوک است با 126 میلیون کاربر، فیس بوک در جذب کاربران نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است. دومین اپلیکیشن، یوتیوب است، یوتیوب با با 97 میلیون کاربر، نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

سومین اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر یا همان اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک است، فیس بوک با 96 میلیون کاربر، رشد جذب کاربر اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر 31 درصد، نسبت به سال گذشته بود، که بسیار این رشد قابل توجه است، چرا که این مقدار رشد، فیسبوک مسنجر را به سریع ترین اپلیکیشن سال 2015 از نظر جلب مخاطب مبدل کرد.

چهارمین و پنجمین اپلیکیشن به ترتیب مربوط به گوگل سرچ و گوگل پلی با به ترتیب 96 و 95 میلیون کاربر است.

گوگل‌مپ، جیمیل، اینستاگرام، اپل‌موزیک، نقشه اپل به ترتیب در رتبه‌های شش تا ده قرار گرفتند.

Nielsen در ادامه گزارش خود، محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل در آمریکا را اندروید با تصاحب %52.6 از سهم بازار معرفی کرد، پس از آن اپل با %42.7 از سهم بازار را به خود اختصاص داده، و مایکروسافت در رده سومین سیستم‌عامل قرار گرفت، چرا که تنها %2.8 از سهم بازار را به خود تخصیص داده است. 1.2 درصد از سهم بازار مربوط به سیستم‌عامل‌های دیگر است و بلک‌بری با رقم ناچیز تنها %0.7 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا