آموزش کامپیوتراینترنت

آموزش ارسال فایل به صورت ناشناس

امن ترین روش ارسال فایل در امنیت دیجتیال به صورت ناشناس می باشد. اگر اهمیت فایل بسیار بالا باشد پس باید روش ارسال آن هم امنیت بالایی داشته باشد. علاوه بر رمزگذاری فایل ها باید مسیر ارسال آن بر روی اینترنت نیز ناشناس باقی بماند. در این مقاله میخواهیم روش ارسال فایل به صورت ناشناس را به شما آموزش دهیم.

تورنت چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث روش استفاده از تورنت شویم، لازم است کمی درمورد روش و چگونگی کار تورنت توضیح دهیم. تورنت مجموعه ای از قوانین و استانداردها برای ارتباط بین کامپیوترها است که از روش peer-to-peer (همتا به همتا) برای اشتراک گذاری فایل ها استفاده می کند.

تورنت مانند پروتکل«FTP»است با این فرق که به جای دریافت فایل از یک شخص(سرور) «BitTorrent» اجازه می دهد تا بیت ها و یا قطعه های یک فایل توسط چندین نفر(در برخی موارد هزاران نفر) در یک زمان دریافت شود. بنابراین یک فرستنده و یک گیرنده وجود ندارد و امکان ردیابی آن نیز بسیار سخت و دشوار است.

آشنایی با چند واژه

  • Seed: به کسي که فايلی را  به صورت کامل روی کامپيوتر دارد و فايل را همخوان(share) کرده (برای شما و ديگران آپلود کند) در اصطلاح «seed» گفته می شود.
  • Peer : به شما و اشخاص ديگری که فايلی را دانلود می کنند «peer» گفته می شود.«peer» فايل مورد نظر را هم از«seed» و هم از«peer»های ديگر دانلود می کند و در عين حال قسمتهاي دانلود شده را هم برای «peer»هاي ديگر آپلود می کند. وقتي   «peer» هم فايل را به صورت کامل دانلود کرد به یک «seed» تبديل می شود.
  • Ratio Share: به نسبت ميزان آپلود فايل به دانلود آن «ratio share» گفته می شود.
  • Ratio Share > 1 : يعنی آپلود بيشتر از دانلود بوده است.
  • Ratio Share < 1 : يعنی دانلود بيشتر از آپلود بوده است.

    روش دانلود

    برای دانلود ابتدا باید نسخه کلاینت برنامه «BitTorrent» را از اینجا دانلود و نصب کنید. سپس با استفاده از موتور جستجوی فایل های تورنت مانند(https://torrentz.eu) برای یافتن فایل تورنت استفاده کنید. بعد از یافتن فایل که دارای حجم بسیار کمی است، فایل را دانلود و با برنامه کلاینت« BitTorrent»باز کنید تا فرایند دانلود از سرورها شروع شود.

    روش ساخت یک فایل تورنت

    ابتدا نسخه کلاینتی برنامه تورنت را باز کنید و بعد از منوی «File» گزینه « New» را انتخاب کنید. سپس فایل مورد نظر خود را در بخش «Select Source» وارد کنید.

    در بخش سوم باید Tracker یا ردیاب های خود را انتخاب کنید. در اینجا ما چند«Trackers» به شما معرفی می کنیم ولی با کمی جستجو در گوگل می توانید «Tracker»های بیشتری پیدا کنید:

    http://open.tracker.thepiratebay.org/announce

    http://www.torrent-downloads.to:2710/announce

    http://denis.stalker.h3q.com:6969/announce

    udp://denis.stalker.h3q.com:6969/announce

    http://www.sumotracker.com/announce

    می توانید یکی و یا همه اینها را به عنوان «Trackers» وارد کنید.

Save

Save

Save

Save

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا