موبایل

آموزش اضافه کردن Recycle Bin به اندروید

یکی از برترهای ویندوز نسبت به اندروید داشتن Recycle Bin است. زمانی که ما یک فایل را از حافظه کامپیوتر حذف می کنیم . این فایل برای مدتها در Recycle Bin باقی می ماند. در صورتی که اشتباهی صورت گرفته باشد. می توان آن فایل را بازیابی کرد. و حتی می توان برای Recycle Bin کامپیوتر رمزگذاری قرار داد. تا فایل هایی را که دیگران عمدا حذف کرده اند. از Recycle Bin بازیابی کنید.
اما سیستم عامل اندروید علارغم همه پیشرفت ها از این قابلیت خوب بی نصیب هست. شاید دلیل اصلی آن پایین بودن حافظه و قدرت سخت افزاری اندروید در مقابل کامپیوتر می باشد.

اگر فایلی از کارت حافظه یا حافظه گوشی اندروید اشتباهی پاک شده باشد. دیگر اندروید جایی به نام Recycle Bin ندارد که به آنجا برود. مجبور است. برای همیشه حذف شود. فقط توسط نرم افزار های ریکاوری قابل بازیابی است. که بازیابی اندروید هم مثل ویندوز آسان نیست. و احتمالی بازیابی فایل های حذف شده از گوشی های اندروید بسیار ضعیف هست.

اینجاست که باید ارزش Recycle Bin را دانست. اما ای اس دانلود آموزش افزودن Recycle Bin به گوشی های اندروید را به شما آموزش می دهد.

برای افزودن Recycle Bin به گوشی اندروید باید اپلیکیشن Dumpster  را بر روی موبایل اندرویدی خود نصب کنید. با استفاده از اپلیکیشن می توانید فایل‌های به اشتباه پاک شده را بازگردانی کنید. این برنامه مانند Recycle Bin در کامپیوتر کار می‌کند.

ویژگی های Dumpster :

– استفاده‌ی آسان و راحت

– امکان کارکرد در حالت آفلاین

– بازگردانی فایل‌های به اشتباه پاک شده

– امکان تنظیم حذف کردن فایل‌های قدیمی پاک شده

– عدم نیاز به روت کردن گوشی و بهبود عملکرد در صورت روت کردن دستگاه اندرویدی

– امکان تنظیم بخش‌های مختلفی مانند عکس، ویدئوها و… که مایل به بازگردانی آن‌ها هستیم

برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا آن را از گوگل‌پلی دانلود کنید، پس از اجرای این برنامه برای اولین بار باید این تنظیمات را اعمال کنید. پس از اجرای برنامه به تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کنید، سپس به بخش Project Setting بروید و در این قسمت، فایل هایی که درصورت حذف به سطل آشغال منتقل شوند را باید انتخاب کنید مثلا تصاویر، ویدیو‌ها، اپلیکیشن‌ها و ….

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

بعد از اعمال این تنظیمات، حال اگر فایلی را حذف کنید و یا اپلیکیشنی را از گوشی خود حذف کنید به سطل آشغال منتقل خواهد شد، و امکان بازگردان سریع و آسان را دارید.

برای بازگردانی یا حذف کلی فایل‌های موجود در اپلیکیشن Dumpster میتوانید روی فایل کلیک کرده و با زدن Delete فایل را پاک کنید و با زدن Restore آن‌ها را بازگردانید.

%image_alt%


%image_alt%

برای حذف کل فایلها در سطل بازیافت (Recycle Bin) به منو رفته و گزینه Empty Dumpster را انتخاب کنید و فایل‌های را به صورت یک‌جا پاک کنید.

%image_alt%

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا