تکنولوژی و فناوریموبایل

اجرای برخی برنامه‌ها در اندروید لالی‌پاپ با فرمان صوتی

فعال کردن وای‌فای، بلوتوث و چراغ قوه گوشی با فرمان صوتی

از جمله ویژگی‌های کمتر دیده شده نسخه ٥ اندروید، لالی‌پاپ، فعال کردن برخی قابلیت‌های گوشی هوشمند با دادن فرمان‌های صوتی، دستور شفاهی، بدون نیاز به لمس کردن و دستگاه است.

اندروید لالی‌پاپ که آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است دارای قابلیت‌های جالبی است که شاید برای همه کاربران شناخته شده نباشد. البته می‌دانیم که در هر حال همه کاربران از این قابلیت‌ها بهره نخواهند برد زیرا سیستم عامل اندروید بر خلاف سیستم عامل موبایلی اپل برای همه گوشی‌های اندرویدی به‌روز نخواهد شد و شرکت‌های سازنده گوشی حتی گاهی در گوشی‌های تازه خود از نسخه قدیمی سیستم عامل بهره می‌برند.

 

اما اگر گوشی اندرویدی شما از نسخه ٥ اندروید استفاده می‌کند، خوب است بدانید می‌توانید برخی از قابلیت‌های دستگاه خود را با فرمان صوتی فعال کنید. با استفاده از سیستم جستجوی صوتی گوگل شما می‌توانید وای‌فای یا بلوتوث گوشی خود را فعال یا غیرفعال کنید و یا چراغ قوه گوشی را خاموش و روشن کنید.

 

بنا بر گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، سرویس گوگل ناو، این قابلیت را برای نسخه آخر اندروید ممکن ساخته است. تا پیش از این و در نسخه‌های پیشین اندروید سرویس گوگل ناو تنها کاربران را قادر می‌ساخت با استفاده از فرمان صوتی صفحه تنظیمات گوشی را بالا بیاورند و در ادامه کاربر با لمس کردن و استفاده از دست دستور لازم را اجرا کند.

این قابلیت برای زمان رانندگی و شرایط خاصی که کاربر به هر دلیل امکان تمرکز بصری بر روی دستگاه را ندارند بسیار مفید است. اما در هر صورت هنوز برای اجرای دیگر برنامه‌ها و قابلیت‌های دستگاه، کاربر ناچار است با تمرکز بصری و استفاده از انگشتانش با دستگاه کار کند و به نظر می‌رسد تا عملیاتی کردن همه یا اکثر قابلیت‌های گوشی با فرمان صوتی راه درازی باقی مانده است.

منبع: اندروید پلیس

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا