تکنولوژی و فناوریکامپیوتر و اینترنت

ال جی و ارائه اولین مانیتور ۴K پشتیبانی کننده از AMD FreeSync

ال جی بدون سر و صدا به رونمایی از مانیتوری اقدام کرده که یکی از بهترین نمونه های پشتیبانی کننده از AMD FreeSync به شمار می رود. این دستگاه که ۲۷MU67 نام دارد یک نمایشگر ۲۷ اینچی با رزولوشن ۴K است و نرخ بازسازی تصویر (refresh rate) در آن نیز بین ۴۰ تا ۶۰ هرتز تعیین شده است.

لازم به ذکر است همانند G-Sync انویدیا، تکنولوژی FreeSync هم برای کاهش زمان پاسخگویی و حل مشکل چندپارگی تصویر (screen tearing) توسط AMD ارائه شده است.

در این فناوری فریم به فریم تصاویر بلافاصله پس از دریافت از GPU به نمایش گذاشته شده و کارت گرافیک های سازگار با هر دو این تکنولوژی ها نیز توسط Radeon ساخته می شوند.

از دیگر مشخصات سخت افزاری نمایشگر جدید ال جی می توان به زمان پاسخگویی ۹.۷ میلی ثانیه ای پنل IPS آن اشاره کرد که البته تاخیر فوق در حالت GTG یا Gray to Gray به ۵ میلی ثانیه کاهش می یابد.

این پنل ۱۰ بیتی که حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰ nit می رسد، قادر است ۹۹ درصد از پهنه رنگی sRGB شرکت ادوبی را به نمایش بگذارد و از ابتدای راه اندازی نیز بطور کامل توسط سازنده کالیبره شده است.

درگاه های درنظر گرفته شده برای مانیتور فوق از نوع HDMI 2.0 هستند که قادرند تصاویر ۴K را با نرخ ۶۰ هرتز منتقل نمایند و علاوه بر آن درگاه های HDCP 2.2 و DisplayPort 1.2 و خروجی هدفون نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است.

قیمت این دستگاه در بازار استرالیا ۶۱۴ دلار تامین شده است اما در مورد بقیه کشورها باید فعلا صبر کرد تا قیمت دقیق آن مشخص گردد.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا