تکنولوژی و فناوری

با ارزش ترین شرکت های جهان در سال 2018

اپل با ارزش ترین شرکت جهان با ارزش 814 میلیارد دلار

هر سال با ارزش ترین شرکت های جهان معرفی می شوند. شرکت های که اکثر آن در بخش تکنولوژی و فناوری هستند. عوامل زیادی در تعیین ارزش یک شرکت دخیل هستند. میزان درآمد، سود، تعداد کارکنان، ارزش سهام و تولیدات از فاکتورهای هستند که در رتبه بندی شرکت ها در نظر گرفته می شود.

در تازه ترین گزارش با ارزش ترین شرکت های جهان در سال 2017-2018 باز هم شرکت های آمریکا رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

یکتازی شرکت های آمریکایی به همین جا ختم نمی شود. بلکه بر اساس گزارش ها از 100 شرکت برتر جهان 51 شرکت به ایالات متحده آمریکا اختصاص دارد.

طبق آخرین گزارش‌های منتشرشده، اپل با ارزش بازار ۸۱۴.۴ میلیارد دلار در صدر جدول جهانی ارزش بازار قرار گرفت. اما فراموش نکنید که اپل قدرت و ارزش خود را مدیون بازار بزرگی مثل آمریکا هست.

پس از اپل، شرکت گوگل با ارزش بازار ۷۷۴.۹ میلیارد دلار جایگاه دوم را کسب کرد. مایکروسافت نیز با ارزش بازار ۷۶۷ میلیارد دلار در جایگاه سوم این جدول قرار گرفت تا سه شرکت غول‌پیکر از ایالات متحده آمریکا صدر لیست ارزش بازار جهانی را به خود اختصاص دهند.

بنا بر گزارش‌ها ارزش بازار ۱۰۰ کمپانی اول این لیست به ۲۱.۵ تریلیون دلار آمریکا رسیده است. این رقم نسبت به سال گذشته ۲۷.۵ درصد رشد داشته است.

کمپانی‌های چینی نیز از این رقابت عقب نمانده‌اند؛ تنسنت با ارزش بازار ۵۴۹.۴ میلیارد دلار جایگاه ششم را کسب کرده است. علی‌بابا نیز با ارزش بازار ۴۷۹.۷ میلیارد دلار در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

با این حال سامسونگ با وجود افزایش درآمد و موفقیت‌های به‌دست‌آورده طی سال گذشته، با سقوط سه پله‌ای در رتبه‌بندی جهانی ارزش بازار روبرو شده است. سامسونگ الکترونیکس با ارزش بازار ۲۸۳.۱ میلیارد دلار در جایگاه هجدهم قرار گرفته و ارزش بازار این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۶.۸ درصد افزایش داشته است. سال گذشته سامسونگ در جایگاه پانزدهم این جدول قرار گرفته بود.

همچنین کمپانی اکسان موبیل نیز با پنج پله سقوط حالا در رتبه دوازدهم لیست ارزش بازار جهانی جای گرفته است. جانسون اند جانسون نیز با سقوط سه پله‌ای در رتبه یازدهم جای گرفت. این دو کمپانی همچون سامسونگ نتوانسته‌اند از رقبای خود پیشی بگیرند.

ایالات متحده آمریکا با ۵۱ کمپانی در لیست، بیش‌ترین تعداد کمپانی‌های باارزش را به خود اختصاص داده است. پس از آن چین با ۱۳ کمپانی جایگاه دوم را در لیست صد کمپانی برتر جهان دارد. گفتنی است رقابت‌کنندگان از ۱۸ کشور در این لیست حضور دارند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا