تکنولوژی و فناوری

بررسی ویژگی های مسنجر امنیتی وایر

تلگرام با آن همه قابلیت های خوب مثل ساخت کانال, ساخت گرو با تعداد بالا, قابلیت تبلیغاتی و.. برای کاربران ایرانی دیگر یک مسنجر امن نیست. و با اطمینان به شما می گوئیم که این مسنجر به هیچ وجه امنیت ندارد. و این امکان همیشه وجود دارد. افراد دیگر تلگرام شما را بر روی وب یا کامپیوتر و مرورگر دیگر کنترل و چک کنند. راه های زیادی برای هک کردن تلگرام وجود دارد. راه های بسیار ساده. که حتی افراد مبتدی هم می توانند به اکانت تلگرام شما دسترسی پیدا کنند. بدون آنکه نیازی باشد به گوشی شما دسترسی داشته باشند.

اگر به امنیت دیجیتال اهمیت می دهید به خاطر امن نبودن تلگرام به شما توصیه می کنیم که از اپلیکیشن وایر مسنجر استفاده کنید.

برای متقاعد کردن شما یک مثال می زنم. فرض کنید موبایل شما لحظه ای به دست دوست, همکلاسی و.. باشد. این دوست نازنین شما می تواند از طریق کامپیوتر یا وب با هر مرورگری که بخواهد شماره شما را ارسال کند و درخواست کد فعال سازی بدهد. در یک دقیقه کد فعال سازی را دریافت و وارد کرد. و به اکانت شما بر روی تلگرام دسترسی پیدا خواهد کرد. حتی بعضی افراد اینقدر از لحاظ هوش امنیتی ضعیف هستند اگر برای فعال سازی تلگرام کدی برای آنها ارسال شود. و شما درخواست کنید تا کد را برای شما بخوانند به راحتی کد را در اختیار دیگران قرار می دهند. و روش هایی که گروه و سازمان های دیگر که در اینجا مجال گفتنش نیست. برای دسترسی به تلگرام شما به کار می برند.

حالا به بررسی اپلیکیشن پیام رسان Wire می پردازیم . وایر هم مثل دیگر اپلیکیشن ها تاریخچه ی دارد. وایر توسط جمعی از توسعه دهندگان سابق اسکایپ است که در اواخر سال 2014 با هدف ایجاد بستری امن و رمزنگاری شده برای پیام رسانی آن را در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ منتشر کردند.

اواخر سال 2015 بود که تیم وایر رمزنگاری را به مکالمات ویدئویی اپلیکیشن هم گسترش داد، اما تغییری که بیشترین توجهات را به سمت آن معطوف کرد اوایل سال جاری اتفاق افتاد.

سازنده اپ اعلام کرد که از ماه مارس امسال به بعد نه تنها پیام های میان کاربر و سرورهای کمپانی، بلکه کلیه پیام های جریان ترافیک این پیام رسان با الگوریتم های رمزنگاری قدرتمند و به شیوه سرتاسری محافظت خواهند شد.

بررسی ویژگی های Wire شما رابیشتر متقاعد خواهد که از تلگرام به وایر مهاجرت کرد.

برقراری تماس های تلفنی، ویدئویی و مکالمات متنی رمزنگاری شده آن هم در یک اپلیکیشن با امنیت کامل

هر چند وایر هنوز در مراحل ابتدایی کار خود است. و تلگرام هم روزهای اول وضعیت مشابهی البته با امنیت ضعیف تر داشت.

محیط کاربری بسیار ساده, خلوط بدون داشتن آیتم های شلوغ

قابلیت تغییر رنگ پس زمینه برای زمان و مکان مختلف مثلا شب یا روز . برای آنکه شب ها فشار کمتری بر چشمانتان وارد شود حالت شب هم برای پس زمینه آن در نظر گرفته شده.

قابلیت ویرایش متن های ارسالی, و حتی به طور کامل از سرورهای اپلیکیشن حذف نمایید. با وایر امکان ارسال نقاشی، تصاویر گیف، انواع فایل (عکس و ویدئو و متفرقه) و پیام های صوتی را هم در اختیار دارید.

آسانی کار برای مکالمه صوتی و ضبط صدا: بر خلاف تلگرام در وایر نیازی نیست که برای ضبط انگشت تان را روی دکمه مخصوص آن نگه دارید، بلکه یک اشاره برای شروع ضبط کافیست. نکته جالب اینکه پس از اتمام ضبط می توانید صدایتان را با اعمال افکت های خنده دار تغییر داده و آن وقت به مخاطب تان بفرستید.

قابلیت ساخت گروه تا 128 نفر: البته درآینده این تعداد افزایش خواهد یافت و حتی از تلگرام هم بیشتر خواهد شد. تلگرام و واتس اپ هم در شروع کار از این تعداد کمتر بودند.

از ویژگی های خوب دیگر وایر در چت متنی هم ارسال موقعیت جغرافیایی، پیش نمایش لینک ها، اشتراک گذاری و پخش مستقیم ویدئوهای یوتوب و قابلیت کوچک اما کارآمدی به نام Ping هستند. پینگ در حکم Buzz برای یاهو مسنجر عمل می کند، یک صدای تیز و کوتاه برای آنکه حواس دوست تان در حین مکالمه را متوجه خود کنید.

امکان برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی رایگان با کیفیت بالا

ثبت نام و فعال سازی از طریق ایمیل: یعنی اگر کسی بخواهد به اکانت وایر شما بر روی وب یا کامپیوتر دسترسی پیدا کند. نیاز به ایمیل و پسورد شما در هنگام ثبت نام خواهد داشت.

ویژگی امنیتی و بسیار خوب دیگر وایر این است شما می توانید تعیین کنید که پیام ها فقط بر روی موبایل خوانده شوند. حتی اگر کسی اکانت شما بر روی وب و کامپیوتر بالا بیاورد. نتواند به پیام های شما دسترسی پیدا کند.

رمزگذاری کلیه مکالمات و برقراری ارتباطات متنی امن

برقراری تماس های تلفنی، ویدئویی و مکالمات متنی رمزنگاری شده

امکان مکالمه گروهی تا ۱۰ نفر

رمزگذاری مکالمات

پیوستگی بالای سرویس‌های یوتیوب و ساندکلاد با این اپلیکیشن، امکان ارسال و اشتراک‌گذاری ویدیو و کلیپ را برای شما آسان می‌کند

امکان شناسایی خودکار دوستانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند از طریق دفترچه تلفن

طراحی زیبا و منحصربه‌فرد

امکان گفتگوی گروهی

پشتیبانی از اندروید, IOS, ویندوز و نسخه تحت وب

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا