تکنولوژی و فناوری

برنامه نقشه‌خوانی HERE MAP نوکیا رقیبی برای برنامه نقشه‌خوانی گوگل

نوکیا جدیدا خبرساز شده است. این شرکت با انتشار خبری درسایت رسمی خوداعلام کرد با فروش برنامه “HERE mapping” به یک کنسرسیوم سازندگان خودرو به قیمت ۲.۸ بیلیون یورو (۳.۰۷ میلیارد دلار)،موافقت کرده است.

این شرکت فنلاندی تایید کرد که برای تحویل برنامه در سه ماهه اول سال آینده با شرکت‌های “AUDI AG”، “BMW” گروه “Daimler AG” و (مرسدس بنز) قرارداد بسته‌اند. نوکیا از این قرارداد به عنوان شروع فصل جدیدی برای تمام صنایعی که مبتنی بر سرویس‌های مکانی هستند یاد کرده است. این شرکت فناوری بعد از واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمندش به مایکروسافت در سال گذشته برنامه “HERE mapping” را آماده بهره‌برداری کرده بود و در ماه آوریل سال جاری، تنها با تغییرات جزئی و اضافه کردن گزینه‌هایی برای فروش عرضه کرده است. قبل از فروش این برنامه به کنسرسیوم سازندگان خودرو، شرکت خدمات خودرو اوبر(Uber) قصد خرید آن را داشتند اما نهایتا نوکیا برنامه نقشه‌خوانی خود را تحت عنوان خدمات سیستم ناوبری محلی به سازندگان خودرو واگذار کرد.

برنامه نقشه‌خوانی HERE چیست؟

برنامه “HERE mapping” شرکت نوکیا، یک برنامه رهبری در سیستم ناوبری و نقشه‌برداری است که بنا بهادعای این شرکت با کیفیت بالا (HD) نقشه‌ها و ترکیب آن با تکنولوژی رایانش ابری، بدون در نظر گرفتن نوع دستگاهی که استفاده می‌کنند برای استفاده کابران فراهم شده است که در آن داده‌های مکان و خدمات بر روی سرور ذخیره شده از راه دور، و حتی در وضعیت اف‌لاین، قابل دسترسی است و کمک می‌کند تا مردم بتوانند در زندگی و سفرهای روزمره از نقشه هوشمند و شخصی خود استفاده کنند.

نوکیا با توجه به نقش کلیدی تکنولوژی مسیریابی در ارتباطات دنیای امروز و با پوشش دادن کمبودها و اشکالات نقشه گوگل برنامه نقشه خود را طراحی و اجرا کرده است و به همین دلیل کنسرسیومی که برنامه نقشه نوکیا را خریده ضمن اطمینان از بازگشت سرمایه اولیه، برای ارائه سرویس به مشتریان موجود و آینده برنامه‌ریزی کرده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا