موبایل

ترفند غیر فعال سازی اپلیکیشن ها در پس زمینه اندروید

یکی از عوامل اصلی مصرف باطری, اشغال پردازنده, حافظه و رم گوشی اندروید اپلیکیشن هایی هستند که در پس زمینه گوشی شما در حال فعالیت هستند. در صورت شناسایی این اپلیکیشن ها و متوقف کردن آنها می توان از مصرف باطری و اشغال بیش از حد سخت افزار گوشی جلوگیری کرد.این اپلیکیشن‌ها صرفا اپلیکیشن‌هایی نیستند که شما در حال استفاده از آن‌ها هستید. در بیش‌تر مواقع شما اصلا از فعالیت آن‌ها مطلع نیستید. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها که در پس‌زمینه فعال هستند، سهم به‌سزایی در مصرف اینترنت گوشی شما دارند.

در گام نخست، باید این اپلیکیشن‌ها را شناسایی کنیم. “Process Stats” به شما اين امكان را می‎دهد تا برنامه‎هایی را که همیشه در حال اجرا هستند شناسایی کنید.

برای استفاده از “Process Stats” باید “Developer Options” را فعال کنید. برای فعال کردن آن کافی است به مسیر

< Settings> About> Software Information بروید و روی “Build number” کلیک کنید تا پیام فعال شدن “Developer Options” را مشاهده کنید. در این مرحله به این Settings > Developer Options > Process Stats  آدرس بروید، و لیست اپلیکیشن‌های در حال اجرا را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید. با انتخاب هر اپلیکیشن می‌توانید از میزان مصرف حافظه رم  آن با خبر شوید، و برای مطلع شدن از مصرف باتری اپلیکیشن‌های در حال اجرا کافی است به این Settings > Battery آدرس بروید و میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را مشاهده کنید. پس از انجام مراحل بالا اکنون می‌توانید تصمیم بگیرید که اجرای کدام اپلیکیشن را باید متوقف کنید.

حالا در این گام، به نحوه توقف یا غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه می‌پردازیم.  به این Settings > Apps آدرس بروید وارد بخش “App Manager” شوید و با کلیک بر روی اپلیکیشن مورد نظر، “Disable” را انتخاب کنید و اجرای اپلیکیشن را متوقف کنید.

دو مورد بسیار مهم در این قسمت را باید رعایت کنید. در ابتدا اپلیکیشن‌هایی را که در مورد عملکرد آن‌ها اطلاعی ندارید، به هیچ‌عنوان متوقف نکنید، چرا که ممکن است توقف آن‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد گوشی شما کند.

مورد دوم که نباید فراموش کنید، این است که برخی از سرویس‌های گوگل باید همیشه فعال باشند، و فعالیت آن‌ها حیاتی است. برای مثال سرویس‌های Google Search ،Google Play services ،Google Contacts Sync ،Google Keyboard و Google Play Store نباید به هیچ عنوان متوقف شوند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا