تکنولوژی و فناوریدانستنی ها

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2015

نشریه فوربز هر سال لیست ثروتمندترین افراد جهان را منتشر می کند. البته مثل سال های گذشته بیل گیتس هنوز هم ثروتمندترین فرد جهان است. و برای شانزدهیمن بار به عنوان مرد اول ثروت جهان انتخاب شده است.

ثروت آقای بیل گیتس با 3 میلیارد رشد نسبت به سال گذشته حالا 79 میلیارد دلار رسیده است.

 

لیست ثروتمندترین افراد جهان  در سال 2015:

 

1- در رده نخست ثروتمندترین های جهان بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت با ۷۹ میلیارد دلار ثروت قرار دارد.

 

bil gates

 

 

۲-در رده ثروتمندترین افراد جهان کارلوس اسلیم میلیارد مکزیکی سرمایه‌گذار در ارتباطات و ساختمان قرار دارد. ثروت آثای اسلیم  ۷۷ میلیارد دلار می باشد.

 

carlos slim

 

۳- رده سوم ثروتمندترین های جهان در سال 2015  به وارن بافت سرمایه‌گذار ۷۲ میلیارد دلار اختصاص دارد.

 

Warren-Buffett

 

وارن بافِت، ( Warren Buffett) (زادهٔ ۳۰ آوریل ۱۹۳۰) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است، که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.
بافت از سیستم شناور برای سرمایه‌گذاری بر روی شرکتش استفاده کرده‌است. او در ابتدای کارش در برکشایر بر روی سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار بورس متمرکز شده‌بود، ولی به تازگی تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد. بافت با استفاده از این استراتژی و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد، که به‌عنوان نمونه می‌توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. وی همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌ها می‌باشد، که مشهورترین آنها عبارتند از: ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام.

 

 

 

 

۴- رده چهارم ثروتمندترین افراد جهان به یک اسپانیایی به نام  آمانسیو اورتگا صاحب شرکت زارا و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر در صنعت مد اختصاص دارد. ثروت آقای اورتگا  ۶۴/۵ میلیارد دلار می باشد.

Amancio Ortega

آمانسیو اورتگا، (به اسپانیایی: Amancio Ortega) (زاده ۲۸ مارس ۱۹۳۶) تاجر اسپانیایی، فعال در صنعت مد و موسس شرکت ایندیتکس می‌باشد. وی در حال حاضر، بعنوان سومین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد در اسپانیا شناخته می‌شود.
اورتگا مالک و موسس فروشگاه‌های زارا و حدودأ صد برند و مغازه‌های خرده‌فروشی لوازم جانبی و پوشاک نیز می‌باشد. میزان دقیق دارایی‌های اورتگا، نامشخص است، ولی مجله فوربز در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۲ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، دارایی‌های وی را معادل ۳۷،۵ میلیارد دلار دانسته است. درحالی‌که در همین سال، فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، آمانسیو اورتگا را، بعنوان سومین شخص ثروتمند جهان معرفی نموده و میزان دارایی‌های او را ۵۸ میلیارد دلار برآورد کرده است. اورتگا، در حال حاضر با همسر دوم خود در یک آپارتمانی در مرکز شهر لاکرونیا، گالیسیا، اسپانیا زندگی می‌کند.

 

 

 

۵- لری الیسون صاحب شرکت تکنولوژی اطلاعات اوراکل ۵۴ میلیارد دلار

 

لری الیسون صاحب شرکت تکنولوژی اطلاعات اوراکل -پنجمین فرد ثروتمند جهان با ۵۴ میلیارد دلار
لری الیسون صاحب شرکت تکنولوژی اطلاعات اوراکل -پنجمین فرد ثروتمند جهان با ۵۴ میلیارد دلار

 

 لارنس ژوزف الیسون، (به انگلیسی: Larry Ellison) (زاده ۱۷ اوت، ۱۹۴۴) یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده است.

مجلهٔ فوربس گزارش داده‌است که الیسون در ردهٔ پنجم ثروتمندترین افراد در دنیاست. در سال ۲۰۱۲، فوربس اعلام کرد که ارزش خالص دارایی‌های الیسون در حدود ۴۰ میلیارد دلار است.

الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد. یکی از پروژه‌های او پایگاه داده‌ای برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود که او آن پروژه را Oracle نامید.

مقالهٔ نوشته شده توسط ادگار ف. کاد در مورد سامانه‌های مدیریت پایگاه دادهٔ رابطه‌ای با عنوان یک مدل رابطه‌ای برای داده‌ها در بانک‌های دادهٔ بزرگ به اشتراک‌گذارده الهام بخش الیسون قرار گرفت و در او در سال ۱۹۷۱ با انجام سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار آزمایشگاه‌های توسعهٔ نرم‌افزار را بنیان گذاشت. در سال ۱۹۷۹ این شرکت به .Relational Software Inc(نرم‌افزار رابطه‌ای) تغییر نام داد که بعدها با ارائهٔ محصول اصلی این شرکت – پایگاه داده اوراکل – و بر اساس نام آن به شرکت اوراکل مجدداً تغییر نام یافت. الیسون در مورد پایگاه داده‌های System R محصول آی بی ام که آن هم مبتنی بر نظریات کاد بود، چیزهای شنیده بود و تصمیم گرفت که اوراکل را با محصول آی بی ام همساز نماید ولی آی بی ام با مخفی نگه‌داشتن کدهای خطای سامانهٔ پایگاه دادهٔ خود، این مساله را متوقف ساخت. نخستین نسخهٔ اوراکل، اوراکل ۲ بود در حالیکه نسخه‌ای تحت نام اوراکل ۱ قبلاً انتشار نیافته بود. این شمارهٔ نسخه بطور عمدی از ۲ شروع می‌شد تا مشخص نماید که تمامی باگ‌های موجود در نسخهٔ قبلی، برطرف شده‌اند.

الیسون در تاریخ ۱۸ دسامبر، ۲۰۰۳ در مِلک وودساید با ملانی کرافت، نویسندهٔ داستان‌های عاشقانه، ازدواج کرد. در مراسم ازدواج، بهترین دوست الیسون، مدیرعامل شرکت رایانه‌ای اپل، استیو جابز، عکاس رسمی بود. خانم کرافت، همسر چهارم الیسون است. الیسون یک پسر و یک دختر از همسران پیشین‌اش دارد.

 

۶- چارلز کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار

 

چارلز کوچ کارخانه‌دار پنجمین ثروتمند جهان با ثروت 42 میلیارد دلاری
چارلز کوچ کارخانه‌دار پنجمین ثروتمند جهان با ثروت 42 میلیارد دلاری

 

۷- دیوید کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار

 

دیوید کوچ کارخانه‌دار هفتمین ثروتمند جهان با ثروت ۴۲ میلیارد دلار
دیوید کوچ کارخانه‌دار هفتمین ثروتمند جهان با ثروت ۴۲ میلیارد دلار

 

 

 

۸- کریستی والتون از صاحبان فروشگاه وال‌مارت ۴۱ میلیارد دلار

 

 

christy_walton

 

 

۹- جیم والتسون از صاحبان فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت ۴۰ میلیارد دلار

 

jim watson

 

 

۱۰- لیلیان بتنکورت صاحب شرکت محصولات آرایشی لورئال ۴۰ میلیارد دلار

 

 

liliane bettencourt

 

ثروتمندترین زن این فهرست کریستی والتون است که در شش سال گذشته پنج بار در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.

مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک که اکنون ثروتش به ۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود، با پنج پله ترقی به جایگاه شانزدهم رسیده است.

این اولین بار است که او در فهرست بیست ثروتمند جهان قرار می‌گیرد.

جوان‌ترین میلیاردر جهان ایوان اشپیگل ۲۴ ساله بنیان‌گذار نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است که ثروتش به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.

 

Evan Spiegel

“سیلیکون ولی” پایگاه شرکت‌های تکنولوژی جهان امسال ۲۳ ثروتمند در فهرست فوربز دارد.

تراویس کالانیک و گرت کمپ بنیان‌گذاران شرکت کرایه خودرو اوبر هم در این فهرست قرار دارند.

الیزابت هولمز، بنیان‌گذار شرکت آزمایش خون ترانوس با ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت به عنوان جوان‌ترین زن خودساخته در این فهرست نام گرفته است.

۱۳۸ نفر از کسانی که سال گذشته در این فهرست قرار داشتند امسال بیرون افتاده‌اند که می‌توان از میان آنها به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین و سلطان شکلات جهان اشاره کرد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا