تکنولوژی و فناوری

درآمد ۱.۱۸ میلیارد دلاری یاهو در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴


ساعاتی پیش یاهو گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که براساس آن، این کمپانی در فصل آخر سال ۲۰۱۴ درآمدی ۱.۱۸ میلیارد دلاری داشته است.

یاهو ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد که نشان می‌دهد این کمپانی درآمدی ۱.۱۸ میلیارد دلاری را به استثنای هزینه‌های انجام شده برای خرید ترافیک داشته است. کارشناسان پیش از این پیش‌بینی می‌کردند که یاهو درآمدی ۱.۱۹ میلیارد دلاری را از آن خود می‌کردند.

براساس گزارش منتشر شده، ۲۵۴ میلیون دلار از درآمد یاهو از طریق موبایل عاید این کمپانی شده است. در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی که یاهو ۲۰۰ میلیون دلار از این طریق کسب کرده بود، درآمد این کمپانی از طریق موبایل در سه‌ماهه‌ی چهارم افزایش قابل توجهی داشته است. بخش Transformative Group یاهو که متشکل از بخش‌هایی نظیر شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و سایر محصولات به همراه بخش موبایل است، در مجموع درآمدی ۳۸۰ میلیون دلاری را برای یاهو به ارمغان آورده است.

یاهو همچنین اعلام کرد که در نظر دارد تا سهام باقی مانده‌ی خود در علی‌بابا را به فروش رسانده و آن را در کمپانی دیگری سرمایه‌گذاری کند. در پیش گرفتن چنین سیاستی می‌تواند از نظر مالیاتی بسیار به نفع این کمپانی باشد.

یاهو همچنین گزارش مالی مربوط به درآمد سالیانه‌ی خود را نیز منتشر کرد که براساس آن این کمپانی در سال ۲۰۱۴ درآمدی بالغ بر ۴.۶۱۸ میلیارد دلار را داشته است. یاهو سال ۲۰۱۴ میلادی را با در دست داشتن ۱۰ میلیارد دلار پول نقد به پایان رسانده که بخشی از آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی و به دلیل عرضه‌ی عمومی سهام کمپانی علی‌بابا عاید این کمپانی شده است. مطمئنا در پیش گرفتن هر گونه سیاستی از جانب مریسا میر، مدیر عامل یاهو، برای سرمایه‌گذاری این میزان پول منجر به ایجاد تنش‌هایی بین وی و سهام‌داران خواهد شد.

درآمد یاهو در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی از محل نمایش آگهی‌ها ۵۳۲ میلیون دلار و از طریق موتور جستجو ۴۶۷ میلیون دلار بوده است. درآمد این کمپانی از محل نمایش آگهی‌ها ۴ درصد کاهش یافته در حالی که میزان درآمد یاهو از محل موتور جستجو تنها یک درصد افزایش یافته است.

برای یک فصل دیگر، یاهو رشد چندان زیادی را به خود ندیده است. باید دید میر با منابع حاصل از عرضه‌ی عمومی سهام علی‌بابا چه خواهد کرد. آیا سهام‌داران با این موضوع کنار خواهند آمد یا با او وارد نزاعی می‌شوند که ممکن است در پایان به عزل وی بیانجامد!

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا