دانستنی هاسرگرمی

سلطان ابومبی 100 زن و 500 فرزند دارد!

 

«ابومبی دوم» یازدهمین سلطان از سلسله بافوت‌ها در کامرون ۱۰۰ زن و ۵۰۰ فرزند دارد.

بنا بر سنتی دیرین در کامرون، هر سلطان جدید پس از مرگ سلطان قبلی همسران او را هم به ارث می‌برد و در نهایت سرنوشت سلطان جدید پس از ازدواج با ملکه اهمیت واقعی خود را پیدا می‌کند.

بر اساس یک اعتقاد کهن، ملکه مسن‌تر و با اقتدارتر می‌تواند دانش‌ خود را در اختیار پادشاه کامرون قرار دهد تا بتواند حکومتش را بهتر کنترل کند.

همسر سوم سلطان ابومبی ملکه کنستانس می‌گوید: پشت سر هر مرد موفق زنی سرسخت وجود داشته است. هر پادشاه جوان تجربه چندانی ندارد و همسران مسن وی می‌توانند دانسته‌های خود را در اختیار او قرار دهند.

سلطان ابومبی دوم نیز در این باره می‌گوید: تضاد شدیدی بین سنت‌های دیرین و مدرنیته در کامرون وجود دارد. ارزش‌های سنتی با ارزش‌های مدرن تفاوت‌های زیادی دارند و من سعی می‌کنم این تفاوت‌ها کمتر شود و در عین حال فرهنگ مردم کامرون را نیز حفظ کنم.

جالب آنکه همسران جوان او به زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند.

وی اضافه می‌کند: اگرچه فرهنگ چند همسری در اروپا چندان مطلوب نیست اما نباید به زندگی پادشاهان و سنت‌های چند صد ساله قومیت‌ها بی‌تفاوت بود و نسبت به آن قضاوت کرد.

ابومبی با وجود به ارث بردن ۱۰۰ زن و ۵۰۰ فرزند از پدرش، خود را سلطانی مدرن می‌داند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا