تکنولوژی و فناوری

نمایش ویدیو زنده در فیس‌بوک برای همه کاربران

فیس‌بوک از چند ماه پیش امکان نمایش ویدیو زنده را برای ستاره‌های سینما و ورزش فعال کرده بود. اما حالا این امکان در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است. از این پس تمام کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک از این ویژگی تازه اضافه شده استفاده کنند.

از نمونه‌های مشابه امکان ویدیو‌های زنده می‌تواند به “Periscope” و “Meerkat” اشاره نمود. در ویدیو‌های آنلاین فیس‌بوک هم تعداد بازدید‌کنندگان، دوستانی که آن را تماشا کرده‌اند و کامنت‌هایی که گذاشته شده‌اند نمایش داده می‌شود.

ویدیو‌های آپلود شده مشابه عکس هستند و در تایم‌لاین کاربران ذخیره خواهند شد.

امکان جدید فیس‌بوک نمایانگر علاقه این پلتفرم به استفاده از ویدیو است. فیس‌بوک به پیروی از توییتر از ویدیو‌های زنده استفاده می‌کنند تا گفتگو و تبادلات اطلاعات را راحت‌تر سازد. آنچه نمایش ویدیوها در فیس‌بوک را از شبکه‌های اجتماعی دیگر چون توییتر متفاوت می‌سازد الگوریتم فیس‌بوک است. الگوریتم فیس‌بوک معمولا در نیوزفید آپدیت‌هایی را نمایش می‌دهد که امکان درگیر شدن شما با آن بیشتر باشد. اما در اپلیکیشن‌های دیگر زمانی که ویدیویی را پست می‌کنید نوتیفکیشنی به دوستان شما فرستاده می‌شود. در واقع ویدیوهای فیس‌بوک تنها به دوستان نزدیک فرستاده می‌شود. البته گزینه “broadcasts” در فیس‌بوک قرار دارد که اگر آن را فعال کنید، فیس‌بوک تمامی ویدیوها را حتی اگر دوست نزدیک نباشید نمایش می‌دهد.

آپدیت متفاوت دیگر در فیس‌بوک هم شکل جدیدی از به اشتراک‌گذاری عکس‌ها است. اپلیکیشن فیس‌بوک در آیفون به شما امکان ساخت کلاژهایی می‌دهد که برای نخستین بار عکس و ویدیو در آن مخلوط است. پیش از این عکس‌ها پشت سر هم نمایش داده می‌شد اما حالا عکس‌ها در کنار هم و به شکل یک عکس به نمایش درمی‌آیند. این امکان حالت داستان‌گویی پست‌ها در فیس‌بوک را بهتر می‌سازد.

حالا وقتی در اپلیکیشن فیس‌بوک عکسی را به اشتراک می‌گذارید خواهید دید که عکس‌هایتان طبق زمان و مکانی که گرفته‌اید مرتب شده‌اند. با چند تپ هم می‌توانید عکس‌هایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کرده، آنها را پشت سر هم مرتب کنید و نامگذاری کنید. البته این امکان تنها در آیفون فعال شده است؛ پشتیبانی اندروید سال آینده عرضه خواهد شد. اما این کلاژها در هر دستگاهی قابل نمایش هستند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا