تکنولوژی و فناوری

هشدار گوگل به کاربران درباره وضعیت ناامن جی‌میل

گوگل به تازگی امکانی در اختیار کاربران گذاشته است که وضعیت ناامن جی‌میل و حساب شخصی را به‌ ‌‌آ‌ن‌ها هشدار می‌دهد. تصمیم به اجرای این تغییرات پس از تحقیق گوگل روی عملکرد چند سال گذشته جی‌میل گرفته شد.

در کشورهایی چون تونس، عراق و اوگاندا امنیت ایمیل‌ها بسیار پایین است و پیام‌ها و ایمیل‌ها به شکل رمزگذاری نشده ارسال و دریافت می‌شود. این گزارش علت امنیت بسیار پایین ایمیل‌ها در این کشور‌ها را وضعیت “STARTTLS stripping” اعلام کرده است. در این حالت ایمیل‌ها برای بالا رفتن سرعت انتقال و ارتباط به شکل ساده فرستاده می‌شود و همه می‌توانند متن ایمیل را بخوانند.

تحقیق اخیر همچنین اعلام کرده است که ۲۰  درصد ایمیل‌ها در لسوتوی آفریقای جنوبی، ۲۵ درصد در عراق و تقریبا ۹۶ درصد در تونس به شکل ساده ارسال می‌شوند. در این حالت وقتی ایمیل ارسال می‌شود هر کاربری می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند و از محتوای آن آگاه شود.

گوگل همچنین اعلام کرده است که ارتباط جی‌میل به جی‌میل در بسیاری از کشورها امن است اما تنها ۳۵ درصد از سرورهای ایمیلی توانایی رمزگذاری پیام‌ها را دارند و از کاربران محافظت می‌کنند. میزان رقم کلی ایمیل‌های ارسالی رمزگذاری شده توسط جی‌میل نیز ۶۱ درصد اعلام شده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا