تکنولوژی و فناوری

ویژگی های iOS 9.3 – نسخه جدید سیستم عامل اپل

اگر از کاربران اپل و دارندگان گوشی های دارای سیستم عامل iOS  هستید. برای به روز رسانی هر چه سریعتر اقدام کنید. زیر اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود قابلیت های امنیتی و کاربردی گنجانده است. که علاوه بر برطرف سازی باگ های امنیتی قبلی, قدرت امنیتی این سیستم عامل را در برابر هکر ها نیز افزایش داده است. هر چند سیستم عامل IOS این شرکت هنوز در بین 10 سیستم عامل امنیتی جهان نیست.

با ای اس دانلود همراه باشید. تا با ویژگی های نسخه جدید iOS آشنا شوید.

در این آپدیت یک باگ مهم نیز برطرف شده است. اخیرا هکرها دریافته بودند که بخش iMessages در آیفون آسیب‌پذیر است. چرا که عکس‌ها و ویدیوهایی که به کاربران دیگر می‌فرستید امکان دارد مورد حمله قرار گیرد و به هکرها اجازه دهد کلید‌های رمزگذاری را در آیفون شما به دست آورند. به همین خاطر بروزرسانی به iOS 9.3 در کنار دیگر ویژگی‌های افزوده شده اهمیت دارد.

آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل اپل همراه با بهبودهایی است که نگهداری از اطلاعات را امن‌تر می‌سازد. در این یادداشت نگاهی به تغییرات سیستم عامل جدید داشته‌ایم.

Night Shiftویژگی

بارها خوانده‌ایم استفاده از تبلت و آیفون پیش از خواب اثرات منفی به جای می‌گذارد. چرا که رنگ آبی پررنگ دستگاه ریتم شبانه‌روزی را به هم می ریزد. اپلکیشین‌هایی چون Flux که در تواناتک هم آنها را معرفی کردیم به همین دلیل طرفداران زیادی داشتند. این اپلیکیشن‌ها نور آیفون را در شب تیره‌تر و طی روز روشن‌تر می‌ساختند.

حالا اپل همین اپلکیشن را به سیستم عامل آیفون و آی‌پد آورده است. iOS 9.3 زمان و مکان دستگاه شما را بررسی می‌کند و وقتی نور طبیعی کمتر می‌شود دست به کار شده و در دستگاه تغییراتی ایجاد می‌کند. مثلا رنگ نمایشگر را تغییر می‌دهد، آن را گرم‌تر می‌کند و به همین خاطر خیره شدن به آیفون در طول بعداز ‌ظهر راحت‌تر است. اما در صبح دستگاه آیفون یا آی‌پد به همان تنظیمات اولیه باز می‌گردند. البته کاربرانی که به تغییرات اعمال شده علاقه ندارند می‌توانند به بخش Settings رفته و گزینه Display and Brightness را انتخاب کنند. بعد از آن Blue Light Reduction را فعال کنند که در آن می‌توانند رنگ آبی و نارجی صفحه را خودشان تغییر دهند. راه دیگر تغییرات در Night Shift این است که به Control Center در انتهای صفحه آیفون رفته و از آنجا اصلاحات را انجام دهید.

رمزگذاری یادداشت‌ها

آیفون یا آی‌پدتان رمزگذاری دارد اما ساختن رمز برای یادداشت‌ها کاملا جدید است. اگر از برنامه Notes app استفاده زیادی می‌کنید احتمالا این امکان به شما کمک می‌کند. مثلا اگر یادداشتی اطلاعات پزشکی شما را دربردارد، یا حاوی اطلاعات بانکی است رمزگذاری آن می‌تواند کمک بزرگی کند. برای رمزگذاری می‌توانید هم از یک کد و هم اثر انگشت استفاده کنید.

اما یک امکان دیگر نیز به یادداشت‌ها اضافه شده است و آن مرتب‌سازی آنها براساس زمان ساخت، حروف الفبا یا زمانی است که ادیت شده‌اند.

چندین کاربر برای یک دستگاه

یکی از کمبودهای سیستم عامل iOS بر روی آی‌پدها امکان رقابت اپل با گوگل را از بین می‌برد. عدم امکان افزودن چند کاربر به یک تبلت باعث می‌شد مدارس کمتری از آی‌پد برای آموزش استفاده کنند. اما حالا اپل با بهبود سیستم عامل iOS تغییراتی را به وجود آورده است که هر کاربری می‌تواند صفحه خود را بر روی آی‌پد داشته باشد. در این صفحه فایل ها، برنامه‌ها و هر آنچه که شخصی است را می‌تواند حفظ کند.

این ویژگی‌ شباهت زیادی به اضافه کردن چند یوزر با رمز عبور به ویندوز دارد که حالا در آی‌پد در نظر گرفته شده است.

داشبورد جدید سلامت

استفاده از بخش سلامت iOS چندان مرسوم نیست اما حالا اپل در بروزرسانی جدید بر آن شده است که بخش داشبورد سلامت را تغییر دهد. در این بخش اطلاعاتی چون وزن، ورزش و خواب افزوده شده است که به رصد کردن وضعیت سلامتی کمک بیشتری می‌ساند.

بروزرسانی‌های بخش CarPlay اپل

برخی از کمپانی‌های تولید خودرو در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ CarPlay را گنجانده‌اند. اما قبل از اینکه این ماشین‌ها به بازار بیایند اپل بروزرسانی‌هایی برای بخش موزیک آن داشته است. در  iOS 9.3 پیشنهاد آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و موسیقی‌هایی براساس ذوق و سلیقه کاربران دادهه می‌شود. همچنین در نقشه اپل همچون گوگل مپز پمپ بنزین، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها در حالت رانندگی به راننده نشان داده می‌شود. تا نیازی به سرچ کردن در حال رانندگی نباشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا