تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

کاهش تعداد لایک صفحات فیس بوک

فیس‌بوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان و شرکتی که وجود آن به لایک ها و کامنت های کاربرانش وابسته است. و نام بزرگ خود را مدیون شما است که شبانه روز صفحات و مطالب دیگران را لایک می کنید و روزانه هزاران عکس و مطلب به اشتراک می گذارید. دیروز اعلام کرد که شیوه محاسبه لایک صفحات را بازبینی کرده و تغییرات حاصل از آن از هفته آینده در تغییر تعداد لایک صفحات قابل مشاهده خواهد بود.

یادتان هست چند وقت پیش اینستاگرام تصمیمی گرفت که تعداد دنبال کنندگان چهره‌های مشهور و حساب کاربری شرکت‌ها و کلا حساب‌هایی را که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده داشتند را به شدت کاهش داد؟ اینستاگرام با حذف حساب‌های کاربری که واقعی نبودند و توسط بات‌نت‌ها اجرا می‌شدند، عملا تعداد بسیار زیادی از حساب‌های کاربری کامپیوتری را حذف کرد و در نتیجه تعداد دنبال کنندگان حساب‌های پرطرفدار هم افت زیادی کرد.

اکنون به نظر می‌رسد فیس‌بوک هم دارد همین مسیر را می‌رود. پس شما که نه برای شرکت بزرگ‌تان صفحه‌ای در فیس‌بوک باز کرده‌اید و نه خودتان هم جز چهره‌های مشهور پرطرفدار هستید نباید نگران شوید. چرا که این تغییر تازه در شیوه محاسبه تعداد لایک‌های یک صفحه تاثیری بر حساب کاربری من و شما ندارد!

برابر با آن‌چه در پست وبلاگی فیس‌بوک منتشر شده است، این شبکه اجتماعی در نظر دارد تا لایک‌های داده شده توسط کاربرانی که حساب‌های کاربری خود را غیرفعال کرده‌اند و یا درگذشته‌اند را از صفحات فیس‌بوکی پس بگیرد و در نمایش تعداد لایک صفحات، تنها لایک‌هایی را محاسبه کند که پروفایل‌های فعال داشته باشند.

فیس‌بوک می‌گوید این کار به صاحبان صفحاتی که متعلق به شرکت‌های تجاری هستند کمک می‌کند تصویر درست‌تری از تعداد مخاطبان خود داشته باشند. به این ترتیب آن‌ها می‌دانند تعداد لایک‌های آن‌ها واقعا به کسانی تعلق دارد که حساب فیس‌بوک دارند و می‌توانند مخاطب تبلیغات و محصولات آن‌ها باشند.

در پست وبلاگی اعلام این تغییرات آمده است که صاحبان صفحات فیس‌بوکی باید در هفته آینده انتظار داشته باشند در نتیجه به‌روز رسانی فنی و حذف لایک‌های غیرقابل قبول به ترتیب فوق، شاهد کاهشی در تعداد لایک صفحات خود باشند. فیس‌بوک یادآوری می‌کند که در این به‌روز رسانی تنها لایک حساب‌های بسته شده (دیس اکتیو) و کاربران فوت کرده را از روی صفحات لایک شده بر می‌دارد.

فیس‌بوک همچنین توضیح داده است که لایک کاربرانی که حساب‌شان را بسته‌اند پس از دوباره فعال کردن حساب کاربری به صورت خودکار به جمع لایک‌های صفحات مورد نظر باز خواهد گشت.

این تغییرات همچنان‌که فیس‌بوک نیز خود تصریح کرده است از این رو که تصویر بهتری از محبوبیت شرکت‌های تجاری نزد کاربران، به مدیرانش می‌دهد تغییر مثبتی است. اما چهر‌ه‌های مشهور که صفحات فیس‌بوکی دارند و تنها دغدغه‌شان بالاتر رفتن عدد شمار هوادارانشان است، احتمالا از این تغییر زیاد خوشنود نخواهند شد!

منبع: مشبل

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا