تکنولوژی و فناوری

کشف شهاب سنگ ۳۰ تنی در آرژانتین

تکنولوژی و فناوری – یک شهاب‌سنگ سی هزار و هشتصد کیلوگرمی در کشور آرژانتین کشف شد. به گزارش ساینس آلرت، متخصصان می‌گویند این یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین شهاب‌‌سنگ‌هایی است که تاکنون بقایای آن بر روی کره زمین یافت شده است.

به گزارش دیلی میل، این کشف در منطقه‌ای در هزار کیلومتری بوئنوس آیرس صورت گرفته است و مربوط به بارش شهاب‌سنگ‌هایی است که ۴ هزار سال قبل پیش روی داده است.

عظیم‌ترین شهابسنگی که بقایای آن بر روی زمین کشف شده، در کشور نامیبیا یافت شده است. این شهاب‌سنگ که هوبا نام دارد، بیش از ۶۶ تن وزن داشته است. این شهاب‌سنگ، با آنکه به طور کامل از زیر خاک بیرون آورده شده است، اما به خاطر وزن بسیار زیادش، هرگز به جای دیگری منتقل نشد. گمان می‌رود که هوبا هشتاد هزار سال قبل به زمین برخورد کرده باشد. عمر این شهاب‌سنگ عظیم، بین ۱۹۰ تا ۴۱۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود.

دیگر شهاب‌سنگ بسیار سنگینی،‌ که آنهم اتفاقا در همین منطقه در کشور آرژانیتن کشف شده است، ۳۷ تن وزن دارد. این منطقه که ترجمه نام لاتین آن «زمین بهشت» است، منطقه‌ای پوشیده از بقایای شهاب‌سنگ‌های ریز و درشت است. در این منطقه، در محدوده‌ای با عرض سه و طول ۱۹ کیلومتر، بیش از ۲۶ شهاب‌سنگ کشف شده‌اند. این شهاب‌سنگ‌ها بقایای بارشی هستند که به گفته اخترشناسان بین ۴۲۰۰ تا ۴۷۰۰ سال قبل رخ داده است. تاکنون در مجموع چیزی نزدیک به صد تن سنگ فضایی در این منطقه کشف شده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا